Regionalna vinoteka u osječkoj Tvrđi ugostila je predstavljanje novog prekograničnog projekta „Vinski turizam bez granica – jedinstvena vinsko-turistička destinacija“. Ukupna vrijednost projekta je 399.969,12 eura od čega Turistička zajednica Osječko-baranjske županije pokriva 105.058,98 eura, a provodi ga Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH).
Partneri na projektu su Turistička zajednica Osječko-baranjske županije i neprofitna tvrtka vinara iz mađarskog Villanya “Tenkes Nonprofit Kft”.
– Za razvoj vinskog turizma u Osječko-baranjskoj županiji, kao i širem regionalnom području posebno je važna vidljivost. Na žalost, zbog aktualne epidemiološke situacije za sada nisu ostvarena očekivanja da će 2020. biti referentna godina za razvoj kontinentalnog turizma na našem području. Naravno, nastavljamo sa svim aktivnostima i mjerama, pa tako i projektima u kojima je vino bitan dio unaprjeđivanja turizma. Osječko-baranjska županija ima iznimne potencijale. Imamo četiri vinogorja, vinogradarskom proizvodnjom na našem području bavi se 635 poljoprivrednih gospodarstava, ukupna prijavljena proizvodnja iznosila je 16.611,52 tona i 110.626,66 hl vina, a po kvaliteti 95,6 % odnosi se na kvalitetno vino, 2,8 % vrhunsko vino i 1,7 % ostalo vino. Potencijale i ljude imamo, a naša Županija na čelu sa županom Ivanom Anušićem kroz projekte nastoji osigurati veću pravu prepoznatljivost i jaku turističku destinaciju. Naravno, potrebno je i daljnje učenje i investicije, na čemu kontinuirano radimo – rekao je zamjenik župana Goran Ivanović na predstavljanju projekta.
Ravnatelj HAPIH-a Krunoslav Dugalić istaknuo je kako se projekt bavi razvojem vinskog turizma na dijelovima hrvatskog Podunavlja i mađarske Baranje te pozicioniranjem destinacije na vinskom i turističkom tržištu. Projektom se kvalitetnije povezuje jednu od najboljih vinskih regija u Mađarskoj – Villany s baranjskim i erdutskim vinogorjem.
Kroz projekt će biti izrađena knjiga standarda / komunikacijskog vodiča za prekograničnu vinsko-turističku destinaciju, organizirat će se studijska putovanja za novinare i turističke agente, radionice za turističke vodiče i proizvođače vina, organizirati i sufinancirati manifestacije i sajmove, kao i druge aktivnosti na promociji i jačanju vinskog turizma i destinacija.