LAG-ova radionica o prepoznatljivim baranjskim proizvodima

U sklopu provođenja aktivnosti na izradi Lokalne razvojne strategije (LRS) Baranje za razdoblje 2014. – 2020. godine, Lokalna akcijska grupa (LAG) Baranja i osječka Udruga za kreativni razvoj Slap, u suradnji s Upravom kvalitete hrane i fitosanitarne politike Ministarstva poljoprivrede, organizirale su dvodnevnu radionicu s proizvođačima poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda na temu ”Kako razviti prepoznatljivi baranjski proizvod”. Cilj radionice je poticanje proizvođača poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda na uključivanje u sustav kvalitete u svrhu razvoja prepoznatljivih lokalnih proizvoda i uz razvoj partnerstava i poslovnog povezivanja. Prvoga dana okupljanje je bilo u Lugu za proizvođače začinske paprike i drugih domaćih proizvoda, a danas su okupili proizvođače kulena i drugih mesnih proizvoda te potencijalne uzgajivače autohtonih pasmina svinja.  Baranjski kulen prošao je proces zaštite zemljopisnog porijekla a upravo je radionica poticaj svima koji su u klasteru da iskoriste sredstva Europske unije, mjere koje im se nude i poticaje za razvoj proizvoda.
LAG im želi pružiti kvalitetnu informaciju kako do tih poticaja kroz izradu Lokalne razvojne strategije Baranje do 2020. godine. LAG može proizvođačima pomoći u njihovom povezivanju, u stvaranju partnerskih projekta s kojima se, na primjer,  mogu natjecati u sklopu Programa ruralnog razvoja, rekla je voditeljica LAG-a Baranja Lidija Dabić
Mnogi od oko 30 proizvođača nemaju uvjete za veću proizvodnju no neki od njih su na tragu da stvore pogone i zatvoren proces proizvodnje u skladu sa specifikacijom oznake kvalitete. Ministarstvo poljoprivrede nadležno je za postupak registriranja zaštite na nacionalnoj i zazini EU-a, a do sada su registrirali 8 proizvoda, između kojih i baranjski kulen. Načelnica Sektora za označavanje i kvalitetu hrane  Ministarstva poljoprivrede Edita Volar Pantić nagalsila je kako na razini EU-a oko 1500 proizvoda ima oznaku izvornosti zemljopisnog podrijetla čime se postiže zaštita od zloporabe, postiže se zaštita naziva i proizvoda.

Proizvodi za oznakama zaštite, čulo se na radionici, mogu postići 20 do 30% veću cijenu te se postiže prepoznatljivost područja a time razvija i turizam, dodala je Volar – Pantić.